Effectief communiceren met de baas?

effectief communiceren

Effectief communiceren met de baas?

Effectieve bedrijfscommunicatie is vaak een belangrijk onderdeel van het succes van een organisatie. Een grote uitdaging, als het gaat om interne communicatie binnen een bedrijf, is effectief communiceren icm met leidinggevenden op hoog niveau. Hoewel technologische vooruitgang de tijd, moeite en kosten in verband met communicatie aanzienlijk heeft verminderd, kan het toch nodig zijn om te leren hoe u effectief met uw superieuren kunt communiceren. De 10 tips – die u altijd in gedachten moet houden bij uw eigen communicatie-inspanningen – zullen u helpen om effectief te communiceren en ook de effectiviteit van uw communicatie-inspanningen te vergroten.

Het eerste dat u in gedachten moet houden om effectief te communiceren, is ervoor te zorgen dat u er altijd goed uitziet! Als je wilt weten hoe je effectief kunt communiceren, is het belangrijk dat je er goed uitziet. Zorg ervoor dat je kleding, haar en garderobe synchroon lopen met hoe je je voelt en portretteer jezelf als een professional. Als je baas er goed uitziet, zien je ondergeschikten er ook goed uit en dit zorgt voor een professionele sfeer op de werkvloer. Dit is niet de enige belangrijke factor om in gedachten te houden, maar het is wel een van de meest kritische, want als uw kantooruitstraling mensen onzeker maakt over hun indruk van u of het werk dat ze doen, dan loopt u waarschijnlijk tegen problemen bij het proberen om ze op een effectieve manier te laten handelen.

Een ander ding om te onthouden over communiceren met de bazen van het bedrijf is dat je niet altijd confronterend hoeft te zijn als je dat niet wilt. Soms is het het beste om subtiele hints te gebruiken, en als je merkt dat je communicatieve vaardigheden ontbreken, dan is het misschien het beste om even afstand te nemen van de situatie en te proberen erachter te komen wat het probleem is. Dring niet aan op uw probleem, want dit kan gemakkelijk een defensieve inslag bij uw medewerkers veroorzaken. Uiteindelijk, als je erachter kunt komen wat het probleem is en het op een manier kunt oplossen waar iedereen blij van wordt, dan heb je met succes met de baas gecommuniceerd en een van de belangrijkste onderdelen van bedrijfscommunicatie afgehandeld! Succes!

Meer informatie op: Anker & Kompas

Comments are Disabled